Kanały zgłoszeniowe

Kanały zgłoszeniowe i ochrona sygnalistów w DG – INWEST Leasing Sp. z o.o. oraz DG – INWEST Finanse Sp. z o o.

 

Do czego służą nasze kanały zgłoszeniowe?

Kanały zgłoszeniowe służą przekazywaniu informacji o podejrzeniach naruszenia:
a) przepisów prawa powszechnie obowiązującego, polegających na działaniu lub zaniechaniu niezgodnym z prawem lub mającym na celu obejście prawa w zakresie:

  1. korupcji;
  2. zamówień publicznych;
  3. usług, produktów i rynków finansowych;
  4. przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  5. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami
  6. bezpieczeństwa transportu;
  7. ochrony środowiska;
  8. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
  9. bezpieczeństwa żywności i pasz;
  10. zdrowia i dobrostanu zwierząt;
  11. zdrowia publicznego;
  12. ochrony konsumentów;
  13. ochrony prywatności i danych osobowych;
  14. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
  15. interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
  16. rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
  17. konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1–16.

b) obowiązujących u nas regulacji wewnętrznych,
c) obowiązujących u nas standardów etycznych.

Rozpatrywane są jedynie naruszenia, które mają związek lub mogą mieć wpływ na działalność naszej firmy.
Zgłoszenia rozpatrujemy w ramach procedury zgłoszeń wewnętrznych, a te, które dotyczą naruszeń AML – w ramach odrębnej procedury.

Do czego NIE służą nasze kanały zgłoszeniowe?

Nie rozpatrujemy zgłoszeń dotyczących spraw prywatnych naszych pracowników i współpracowników, które nie mają związku z funkcjonowaniem naszej firmy.

Czyje zgłoszenia są rozpatrywane?

W trybie procedury zgłoszeń wewnętrznych rozpatrujemy zgłoszenia od osób, które mają lub miały z nami relacje o charakterze pracowniczym, biznesowym lub podobnym (tzw. „kontekst związany z pracą”).

Czy trzeba się podpisać?

Rozpatrujemy zarówno zgłoszenia podpisane jak i anonimowe.

W jaki sposób możesz dokonać zgłoszenia?

Pocztą elektroniczną – dg@dg-finanse.pl
Pocztą tradycyjną na adres: 03-707 Warszawa ul. Floriańska 6/U2
Formularz zgłoszeniowy – https://www.dginwest.com.pl/kontakt/
Jeżeli zgłoszenie spełnia warunki, o których mowa wyżej, to zostaniesz powiadomiony/-a o przyjęciu zgłoszenia do rozpatrzenia w ciągu 7 dni, jeśli zgłoszenie nie będzie anonimowe.

Kiedy podlegasz ochronie?

Jeżeli dokonasz zgłoszenia w dobrej wierze, przekazując informacje prawdziwe (a przynajmniej takie, co do których masz podstawy sądzić, że są prawdziwe) – to podlegasz z naszej strony ochronie przed działaniami odwetowymi.
Jeżeli świadomie przekazujesz informacje nieprawdziwe, np. w celu pomówienia kogoś – to nie podlegasz ochronie i możesz się liczyć z podjęciem wobec ciebie odpowiednich kroków prawnych.